Haberler
Anaokulu öğretmenleri olarak çocuklarımız ile ilk olarak yaşlılarımızın toplumdaki önemlerini beş başlıkta çocuklarımıza anlatıp kavratmaya çalıştık.
Yaşlılara Saygı ve Sevgi: Toplumun Önemli Bir Değeri Yaşlılara saygı ve sevgi, insanlık tarihinde köklü bir gelenektir. Birçok kültürde yaşlılar, bilgeliğin
ve deneyimin kaynağı olarak kabul edilmişlerdir. Bu değerlerin toplumumuz için neden önemli olduğunu ele alalım :
1. Bilgi ve Deneyim: Yaşlılar, hayatın farklı alanlarında birçok deneyim kazanmışlardır. Onların bilgeliği, genç nesillere rehberlik eder ve geleceğe ışık tutar.
2. Aile Bağları: Yaşlılar, aile bağlarının temelini oluşturur. Onlara saygı göstermek, aile içinde birlik ve dayanışmayı güçlendirir.
3. Toplumsal Denge: Yaşlılara saygı, toplumun dengesini sağlar. Onların ihtiyaçlarına duyarlı olmak, toplumun refahını artırır.
4. Empati ve İnsani Değerler: Yaşlılara saygı göstermek, empati yeteneğimizi geliştirir ve insanlık değerlerine bağlılığımızı artırır.
5. Kültürel Miras: Yaşlılar, kültürel mirasımızın taşıyıcılarıdır. Onlara saygı göstermek, geçmişimizi korumamıza yardımcı olur.
Daha sonra yaşlılarımızın yaşadığı problemler çocuklar ile beraber tartışıldı. Yaşlanmanın getirdiği fiziksel değişimleri tartışıldı.Çocukların etrafında bu değişimi yaşayan yaşlılara saygılı davranılması ve yardım etmesi gerektiğini kavratmak için drama etkinliği düzenledik.
Daha sonra çocuklarla sanat etkinliği ile yaşlı maskeleri hazırlandı.
Çocuklarımızın yaşlılar ile empati kurmasını sağlamak için bir drama etkinliği düzenledik.Bu etkinlik kapsamında her çocuk kendi çevresinden bir yaşlıyı örnek alarak onu canlandırmasını istedik.
Bu kapsamda çocuklar gözleri az gören veya yürümekte güçlük çeken fiziksel sorunlar yaşayan yaşlıların yanı sıra yalnızlık çeken, eşini kaybetmiş ve bunun için sürekli üzülen veya psikolojik olarak kötü durumda olan yaşlılarımızda çocuklarımız tarafından canlandırıldı.
Nis
Okul öncesi öğretmeni Cemal ZENGİN, Duyguların Ritmi E- twinning projesi kapsamında çocukların yaşadıkları olaylar karşısında hissettikleri duyguları ifade edebilmelerini desteklemek amaçlı sınıfında öğrencileriyle ‘Duygu Defterleri’ oluşturdular. Bu defterlere çocuklar hangi durum ya da olaylarda nasıl bir duygu yaşadıklarını yansıttılar. Ailelerin işin içine katıldığı bu çalışma çocukların kendi duygularının farkına varma ve duygularını ifade etme konusunda destekledi.
Okulumuz öğretmenlerinden Cemal ZENGİN paydaşı olduğu e- twinning Duyguların Ritmi projesi çalışmalarına devam etmektedir. Türkiye ve Makedonya’dan 10 paydaşla beraber yürütülen projenin temel amaçları öğrencilerin duygularını tanıması, onların farkına varması, duyguları sözle, mimikle, drama ile, resim ile, orff çalgıları ile, ifade edebileceği, Başka bireylerle ve doğadaki diğer canlılarla empati becerisi kazandırma olarak belirlendi. Geleceğimizin mimarı koca yürekli miniklerimize duygusal açıdan fayda sağlayacağını düşündüğümüz bu projeye başta okulumuz öğretmeni olmak üzere destek veren tüm paydaşlara teşekkür ederiz.
Okulumuzda Susam Sokağı Tiyatro Ekibi tarafından Hacivat ve Karagöz gösterisi yapıldı. Çocuklar hem eğlendi hem de öğrendi.Susam Sokağı Tiyatro Ekibi yaptıkları çalışmadan dolayı teşekkür ediyor ve başarılarının devamını diliyoruz.
Çanakkale Zaferi'nin 109. yılı vesilesiyle başta Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşları olmak üzere bizlere bu şanlı zaferi armağan eden tüm kahramanları rahmet ve minnetle anıyoruz.
Müzik-ritim eğitimi, çocukların müziğin coşkulu dünyasına keşif yapmalarını sağlar. Bu eğitim, ritim, melodi ve enstrümantal deneyimlerle dolu olup, çocuklara müzikal ifade yeteneklerini keşfetme ve kendilerini ifade etme fırsatı sunar. Anaokullarındaki müzik-ritim eğitimi, çocukların duygusal ve sosyal gelişimine olumlu etkiler sağlar. Aynı zamanda yaratıcılığı destekler ve özgüveni artırır. Bu eğitim, çocukların müzikle coşkulu bir keşif yolculuğuna çıkarken aynı zamanda müzikal yeteneklerini geliştirir. Bizde bu düşünceden yola çıkarak çocuklarımıza anaokulumuzda bir müzik ve ritim eğitimi verdik.
Etkinliğe başlamadan önce sınıfımızdaki çocuk sayısı kadar kartlar hazırladık.Kartlar Dil ve Kulak olacak şekilde ikiye ayrıldı. Her çocuk bir kart seçerek Kulak veya dil oldu. Dil olan çocuklara Kelimesiz sadece resimlerden oluşan kitaplarımız verildi ve bunlardan birinin seçilmesi istendi.Çocuklar seçtikleri kitaplara birer hikaye oluşturdular ve bu hikayeleri kitaptaki resimlerle birlikte diğer çocuklara anlattılar.Kulak kartı çıkan çocuklar bu kitabı ve hikayeyi dinleyip daha sonra sorulara katılımcı oldular. Daha sonra kartlar toplanıp yeni dil ve kulaklar seçildi ve yeni kitaplara yeni hikayeler yazılarak anlatıldı.
Çocuklarımızdaki bilimsel süreç becerilerini ölçmek ve karşılaştırmak için çocuklara bir zeka oyunu tasarladık.Bu oyunda 5 farklı renkten oluşan toplamda 20 topu renklerine göre ayırıp daha sonra her rengi kendi rengindeki bulunan bardağa koymasını istedik.Bütün çocuklar yarıştılar ve süreler tahtada not edildi.En erken bitiren çocuklar ödüllendirilirken grup ortalamasından geç bitiren ve bu etkinlikte desteğe olan çocuklar tespit edilip bilimsel süreç becerilerini geliştirmek için destek sağlandı.
Anaokulumuzda öğretmenler olarak çocuklarımıza bitkilerin ekim.çimlenme ve büyüme aşamalarını göstermek için çocuklarımız ile birlikte parktan toprak topladık.Daha sonra bu toprakları işledik ve her çocuğun 1 kabı olacak şekilde işlenen toprağa çocuklar kendi kabında birer fasülye ekti.Çocuklar ektiği fasülyerden sorumlu olacak ve bunları kendileri büyütecektir.Yeterince büyüyen tohumlar okul bahçesine dikilecektir.
Çocuklarımıza BİGEP kapsamında Ferit AVCI'nın ‘’Kırmızı Fil'i Gördünüz mü?’’adlı kitabı etkileşimli bir şekilde okundu ve çocuklara besin döngüsü hakkında bilgi verildi.
Çocuklar aileleri ile beraber kitaptaki karekterleri tasarlayıp atık malzemeler ile materyal haline getirdiler.
Anaokullarında çocuklara yönelik animasyon gösterileri,eğitici ve eğlenceli bir deneyim sunmayı amaçlayan interaktif
ve çocuk dostu içerikleri çerebilir.Renkli ve büyük karakterler,basit ve anlaşılır hikayeler,müzik ve şarkılar
genellikle çocukların ilgisini çeker.Animasyonlar,çocukların bilişsel,dil,sosyal-duygusal ve motor becerilerini
geliştirmelerine katkıda bulunabilir.Gösteriler genellikle çocukların hayal güçlerini ve yaratıcılıklarını
teşvik etmeyi amaçlar ve öğrenmeyi eğlenceli hale getirir. Eğitici animasyonlar,çocukların dünyayı keşfetmelerine
ve temel konseptleri öğrenmelerine yardımcı olabilir. Bu amaçla BİGEP kapsamında animasyon gösterisi ve müzikli dans etkinlikleri yapıldı.
Mrt
1-7 Mart Deprem Haftası kapsamında çocuklara depremin ne olduğu, nasıl meydana geldiği ve depremle ilgili temel kavramlar hakkında genel bir bilgi verildi.Çocuklara deprem öncesinde, sırasında ve sonrasında yapılması gereken güvenli davranışları anlatarak, bu konuda farkındalık oluşturduk. Çocuklar kendi deprem çantalarını bir sanat etkinliğinde oluşturarak tatbikata geçildi. Bina terk edildikten sonra çocuklara açık alanda tatbikata katıldıkları için teşekkür edildi. Çocukların zihninde iyice yer edinmesi ve farkındalık kazandırılması için AKUT’un hazırlamış olduğu deprem animasyonu izletildi.
Yöremize ( Şanlıurfa-Siverek) ait kostüm , aksesuar , takı ve ev eşyalrını okula getirip tanıttık. Öğrencilerimiz yöresel kıyafetleri giydiler . Ayrıca yöremize ait çiğköfte yapılıp çocuklara sunuldu. Yöremizin vazgeçilmezi halay ve sıra gecesi müzikleriyle doyasıya eğlendi çocuklar.
Dilimizn Zenginlikleri Projesinin Şubat ayı etkinlikleri kapsamında kültürel öğeler içeren çalışmalar yapıldı . Bu amaçla "Barış Manço" yu tanıma etkinliği yapıldı ve şarkıları eşliğinde ritim çalışmaları yapıldı. Çalışmayı yapan Bahar KARAÇALI öğretmenimize teşekkür ederiz.
Ock
Ock
BİGEP kapsamında çocuklara küçük yaşta kitap okuma alışkanlığı kazandırmak ve kütüphane sevgisi kazandırmak için ilkokulumuzun kütüphanesine gezi düzenlendi.Bu gezide çocuklar kütüphaneyi inceleyecek bir sürü kitap ile tanışma imkanı buldular.